Catatan

Tunjukkan catatan dari 2011

Doa Selepas Solat.

Imej

Doa Selepas Solat 5 waktu.

Imej

Diaryku

Imej
Sekolah tinggal berapa minggu lagi? 3 minggu.

Permohonan untuk melanjutkan pelajaran Sarjana telah gagal mungkin kerana faktor umur.Tak pa.Bukan rezeki. Selama cuti sekolah, sepenuh masa menjaga anak Aiman Syukur satu hati 3 kali sawan, sehari sebelum terkena sawan mesti mengamuk menumbuk, menampar diri sendiri.Hari ketiga baru nampak ceria,ketawa,bercerita terutama skrip upin dan ipin diulang-ulang.Tak pun Boboiboy.

Baru-baru ni pergi berubat dengan Tuan Hj Bilal di Olak Batu, Jalan Yong Peng. Agak lama juga dia bertanya, semasa isteri mengandung ada tak pernah membuat perkara-perkara yang boleh menyebabkan kenan. Aku kata macam tiada.Isteriku pun kata tiada. Dahulu pernah pergi JB berjumpa Ustaz Hj Abu, beliau mengatakan ini semua ujian dari ALLAH dan minta supaya kita banyak bersabar. Hj Bilal mengesyorkan supaya kami pergi berjumpa dengan seorang Ustaz di Kajang. Sebelum tu, dia ada memberikan air yang sudah dibacakan doa untuk Aiman Syukur.

Tapi Aiman tetap diserang sawan.Hari p…

Peristiwa yang tidak dapat dilupakan.

Setiap orang mempunyai peristiwa yang tidak dapat dilupakan sama ada peristiwa gembira atau peristiwa yang menyedihkan.Aku juga mempunyai peristiwa yang tidak dapat dilupakan iaitu peristiwa yang menyedihkan.

Pada tahun 2003. aku telah mendapat seorang adik.Doktor mengesahkan bahawa adikku tidak sempurna seperti kanak-kanak yang lain kerana belakang tempurung kepalanya berlubang dan hanya ditutupi dengan kulit sahaja.Doktor mengatakan otaknya terkeluar sedikit dan mengering berwarna hitam.

Aku berasa sangat sedih. Kedua ibu bapaku dan adik-beradikku juga bersa sangat sedih.Apabila umurnya 7 hari doktor menasihatkan supaya adikku menjalani pembedahan. Ibu bapaku bersetuju supaya adikku menjalani pembedahan. Sesudah pembedahan itu, doktor mengatakan adikku telah berjaya dibedah dan selamat. Aku dan ibu bapaku berasa amat bersyukur kepada Allah.

Adikku belum pandai berdikari seperti mandi, makan, buang air kecil, memakai baju dan sebagainya.Ibu bapaku terpaksa mengurusk…

Aiman Buang Kahak.

Aiman keluar HDBP.

Video ini diambil di Kg Parit Tengah Parit Raja, Batu Pahat.Keadaan Aiman waktu itu baru pulih dari asma dan baru balik dari Hospital Batu Pahat.Kamera yang digunakan jenis nokia lama dan rakaman terlalu singkat. Waktu ini tengah top lagu dari kumpulan Dewa 19.Umur Aiman 2 tahun lebih masih belum pandai berjalan.Aiman memang suka bermain-main dengan rambut sambil menyebut : "Rambuuutttt, rambuuuttt, hansett aah."...sambil tersenyum. Ini video kenang-kenangan selepas baru balik dari Hospital.Ini kali kedua Aiman dimasukkan ke hospital. kali pertama di hospital Kota Tinggi(sampai berdarah-darah mulutnya dikerjakan Dr) , kemudian dihantar menaiki ambulan ke Hospital Sultanah Aminah dan di tahan di wad kecemasan..waktu itu Aiman tidak sedarkan diri. Kali kedua di hospital BP dan kali ketiga di Hospital Kluang. Sampai hari ini Aiman masih sihat dibekalkan ubat asma(mudah-mudahan terus sihat).Semasa ditahan di wad kecemasan Hospital Sultanah Aminah perasaan semasa menunggu berdeb…

Baby Khairunnisa umur 1 tahun

Imej
L Ramai orang kata kalau pergi mana-mana sebiji muka ayah dia...memang pun. Nama Khairunnisa pun Atuk Ayah yang beri.Atuk ayah diberi penghormatan untuk memberi nama kepada anak kesayanganku. Dulu masa ayah nak beri nama adik-adik pun minta pandangan aku antaranya ialah Umi Kalsom, Nabilah dah Mohd Zharif. Nama Zharif tu sebab dia anak yang bongsu nama huruf' "Z".Nama-nama lain ikut nama pak menteri Shafie,Zaki, Rafidah, Mahyuddin dan aku sendiri Mahadzir (ejaan asal Mahathir).Nama -nama lain idea ayah sendiri seperti Norsila, Mumtazah dan Amir Arif.

Sekarang Khairunnisa sudah berumur 2 tahun 8 bulan. Ada gambar Adik atas sekali tengah menangis.Gambar lain pun ada semasa Hari Raya.Memang betul kata orang anak penyeri rumahtangga.Menunggu kelahiran Nisa agak lama juga selepas Aiman beza umur agak jauh juga iaitu hampir 6 tahun. Tetapi dari segi perkembangan pemikiran amat berbeza antara abang dan adik.Perasaam cemburu kasih sayang antara adik beradik amat 
  kuat. Kekadang…

Selamat Hari Raya Di Rumah Emak dan Ayah 2011

Imej
Sambutan Hari Raya Aidilfitri di sambut sederhana meriah di rumah emak dan ayah.Semua kelihatan ceria dan tersenyum lebar.

Hari Raya AidilFitri 2011

Imej

Aiman Syukur

Imej
Kisah Hidup Aiman Syukur:-
Secara ringkas antara ingat lupa....Aiman lahir tengah malam .Waktu itu aku sedang tidur nyenyak kepenatan bersama dua orang anak-anakku Amin dan Nurin di rumah Kg Pt Tengah,Lebih kurang pukul 12.30 malam terdengar suara memanggil-manggil jawab telefon ni..ina menangis-nangis entah kenapa anaknya kata ibu mertuaku,,,,aku antara sedar tidak ,mendengar kata-kata isteriku,,,aku tergesa-gesa ke hospital BP.


Perasaan sedih sewaktu melihat Aiman di dalam bilik.."kasihan anak ayah kenapa begini keadaan kau nak",,mendengar kata-kata doktor lagi sedih hati ini, Lebih kurang pukul 4.00 pagi aku ke mesjid kamek BP membuat solat Hajat beberapa rakaat dan berdoa pada ALLAH.."Ya Allah...Selamatkanlah anakku ya allah"...
Selang  umur Aiman 7 hari, aku bersama Aiman ke HSAJB menaiki ambulan...sepanjang jalan hati risau, Sampai di sana Doktor meminta supaya Aiman segera dibedah.Syukurlah 3 jam pembedahan memasukkan otak kering dan pembedahan selamat.
Sele…