Sabtu, 2 April 2011

Aiman Syukur

Kisah Hidup Aiman Syukur:-
Secara ringkas antara ingat lupa....Aiman lahir tengah malam .Waktu itu aku sedang tidur nyenyak kepenatan bersama dua orang anak-anakku Amin dan Nurin di rumah Kg Pt Tengah,Lebih kurang pukul 12.30 malam terdengar suara memanggil-manggil jawab telefon ni..ina menangis-nangis entah kenapa anaknya kata ibu mertuaku,,,,aku antara sedar tidak ,mendengar kata-kata isteriku,,,aku tergesa-gesa ke hospital BP.


Perasaan sedih sewaktu melihat Aiman di dalam bilik.."kasihan anak ayah kenapa begini keadaan kau nak",,mendengar kata-kata doktor lagi sedih hati ini, Lebih kurang pukul 4.00 pagi aku ke mesjid kamek BP membuat solat Hajat beberapa rakaat dan berdoa pada ALLAH.."Ya Allah...Selamatkanlah anakku ya allah"...
Selang  umur Aiman 7 hari, aku bersama Aiman ke HSAJB menaiki ambulan...sepanjang jalan hati risau, Sampai di sana Doktor meminta supaya Aiman segera dibedah.Syukurlah 3 jam pembedahan memasukkan otak kering dan pembedahan selamat.
Selepas keluar dari hospital aku bersama-sama keluarga pulang ke Felda Bukit Easter Kota Tinggi.Sepanjang malam Aiman menangis-nangis  dan menjerit-jerit hinggakan jiran hadapan rumah risau.Waktu 2 pagi Aiman menangis-nangis. datang Ustaz Rahim ke rumah dan bertanya "kenapa dir anak kau..aku dengar sejak dari tadi menangis'...nanti aku berikan air doa ..tak lama lepas tu terus tidur.
Ya Allah...aku nak pindah dari sini....tak tahan malam tak boleh tidur. Fikir balik kasihan Aiman. Permohonan pindah pada awalnya disokong tetapi dengan ada pengganti. Aku tetap berusaha untuk pindah..aku cuba menelefon pegawai dan memberi alasan anak aku sakit..tempat ini terlalu jauh untuk ke hospitak jika berlaku kecemasan. Alhamdulillah tak lama kemudian permohonan pindah telah diluluskan.

Sebelum ini pernah pergi berubat di banyak tempat..ada yang mengatakan tiada gangguan dan tuhan menganugerahkan awak anak ini sebagai ujian untuk menguji makhluknya...

Aku tetap bersyukur kerana setiap apa yang berlaku ada hikmahnya.......

Tiada ulasan:

PROGRAM GERAK MESRA:GOTONG ROYONG TAMAN BAHAGIA

Bismillahhirrahmanirrahim. Alhamdulillahirabbilalamin Wassolatuwasola mualaasyrafilmursalin waala alihi wasohbihi ajmain. Assalamualaiku...