Isnin, 24 Oktober 2011

Peristiwa yang tidak dapat dilupakan.

Setiap orang mempunyai peristiwa yang tidak dapat dilupakan sama ada peristiwa gembira atau peristiwa yang menyedihkan.Aku juga mempunyai peristiwa yang tidak dapat dilupakan iaitu peristiwa yang menyedihkan.

Pada tahun 2003. aku telah mendapat seorang adik.Doktor mengesahkan bahawa adikku tidak sempurna seperti kanak-kanak yang lain kerana belakang tempurung kepalanya berlubang dan hanya ditutupi dengan kulit sahaja.Doktor mengatakan otaknya terkeluar sedikit dan mengering berwarna hitam.

Aku berasa sangat sedih. Kedua ibu bapaku dan adik-beradikku juga bersa sangat sedih.Apabila umurnya 7 hari doktor menasihatkan supaya adikku menjalani pembedahan. Ibu bapaku bersetuju supaya adikku menjalani pembedahan. Sesudah pembedahan itu, doktor mengatakan adikku telah berjaya dibedah dan selamat. Aku dan ibu bapaku berasa amat bersyukur kepada Allah.

Adikku belum pandai berdikari seperti mandi, makan, buang air kecil, memakai baju dan sebagainya.Ibu bapaku terpaksa menguruskan dirinya.Aku juga selalu menolong untuk menguruskan dirinya.

Kini, adikku sudah berumur 8 tahun.Adikku bersekolah di Sekolah Kebangsaan Ayer Hitam dan adikku menduduki kelas PDK. Adikku berasa sangat gembira semasa berada di sekolah kerana adikku dapat berjumpa ramai kawan dan guru-gurunya. Di sekolah adikku telah belajar berdikari seperti makan, minum, menulis, mewarna dan sebaginya.

Inilah peristiwa sedih yang tidak dapat dilupakan.Aku dan keluarga berasa amat bersyukur kerana adikku semakin cerdik.Semoga suatu hari nanti adikku akan pandai menguruskan dirinya sendiri.

Hasil Karangan:

Nurin Safiah binti Mahadzir
Kelas 4 Sajidin
SK Ayer Hitam.

7 ulasan:

Ateh Salim berkata...

Karangan ini mendapat markah A. Tahniah..

Mahadzir bin Ibrahim berkata...

terima kasih tok lang...

Mahadzir bin Ibrahim berkata...

Markah 24

Kakcik/Didah/Idah berkata...

ye ke nurin yang buat ni ?

Mahadzir bin Ibrahim berkata...

memang nurin yang karang bgh bagi tajuk dan idea.Nurin buat karangan sendiri. :)

Mahadzir bin Ibrahim berkata...

Tahniah

Mahadzir bin Ibrahim berkata...

Terima kasih kepada semua yg telah melawat blog saya.

PROGRAM GERAK MESRA:GOTONG ROYONG TAMAN BAHAGIA

Bismillahhirrahmanirrahim. Alhamdulillahirabbilalamin Wassolatuwasola mualaasyrafilmursalin waala alihi wasohbihi ajmain. Assalamualaiku...